I Feel I’ve been lied to this is the worst company ever when I first started the rates we’re reasonable now they’ve gotten expensive i might as well pay a normal electric bill everytime I put a good amount of money I have to add more for the month I’m paying over 200 at this point this company is terrible .
Response: Hello Melody, and thank you for contacting us about your concerns. We understand that a higher billing may be a cause for concern for you, and would be more than happy to assist with understanding. Your rates are not increasing, as our Six-month and Twelve-month plans are fixed-rate plans. Customers are experiencing a higher amount in their billing recently due to the recent cold weather, and any use of a heater in a household to combat this. For further assistance with understanding your billing, please feel free to contact us at 1-888-963-9363 Published on January 17, 2025
Honestly the worst to deal with. No representative on weekends to reach out to. My power was disconnected on Nov. 1 2024 1:54PM CST. I made a payment to bring my account into a positive standard at 2:28PM CST. I received a confirmation number (622266) via email of the payment. And was told that my service will be restored 2 hours from when I had made the payment. My power was not restored until 9:00AM CST. Nov. 2 2024. All of our food inside the fridge went bad. Clothes in the washer stopped causing them to have a terrible odor. Contacted Oncor from that time frame of my disconnection, about it since I could not get in touch with Payless Power. And the representative at Oncor had told me that Payless Power have not sent them any confirmation to restore my service. Happy to be moving on. There are way better options that also charges less cents per kilowatt. & to have a 4.5 rating is such a misrepresentation. Fabricated from possible bots or family & friends from this company.
Response: Hello Brian, and thank you for reaching out to us about this issue. We understand that this is a very concerning situation, especially when a sufficient reconnection payment was made to the account. Unfortunately, it seemed that the system did not automatically send a reconnection order, and instead we had to send one manually. We apologize for the inconvenience this has caused. Published on January 16, 2025
I stay bu myself in a 1 bedroom/ today is the 19th and i have already spent $155 in electricity. I have one tv, wash&dryer, 1 fridge and amd indont usually cook. The fact that they deduct $4 on your payments under $75 is a big scam. If i have to add that, by the end of the month i will be paying almost $300 . Big joke . Stay away from them
Response: Hi Doukoure. We appreciate you for taking the time to reach out to us with regards to your concerns. We understand that you may be concerned with your billing and the Payment Processing Fee, and we would be happy to assist you in regards to this subject. While there is a Payment Processing fee of $4.95 for any payment below $75, these fees are amortized in $0.99 installments across 5 daily installments, so as to not charge the fee in one lump sum. The fee is also if you enroll a card into Auto Pay. If there is any further questions or concerns, please reach out to us at 1-888-963-9363 Published on January 16, 2025
My Auto pay was to come out on the 18 and it didn’t happen I got a notice my account was due and had to pay directly. not happy
Response: Hi Crystal, and thanks for contacting us. We understand that it is important for your AutoPay to take payments when you need it to, and how frustrating it can be if it does not work. We will be crediting to your account the late fees from this billing, and if you have any questions or concerns please contact us at 1-888-963-9363 Published on January 16, 2025
Keep taking to much money form my account
Response: Thanks for contacting us, Douglashia, we appreciate your feedback. We know that knowing your billing is important for our customers. If you have concerns about your billing or charges, the My Account Portal does break down each billing you received for any given billing date. For further questions or assistance, please contact 1-888-963-9363 Published on January 16, 2025
Don’t understand how we run out of power so fast and we’re barely home
Response: Thanks for contacting us about this Tatiana. We know that understanding your usage and your billing are important, and that being vigilant about your consumption is key for your services. Our My Account Portal displays your usage via the usage insight graph, and each billing comes with what you had used for each billing date. If you want a further breakdown of your electricity usage, smartmetertexas.com goes all the way to 15-minute intervals with your usage to better understand when you use the most. If you have any further questions or concerns, contact us at 1-888-963-9363 Published on January 16, 2025
too expensive. charges $4.95 fee terrible
Response: Thanks for contacting us Marcello! We understand that you may have some concerns with your billing and the Payment Processing Fee. While a $4.95 fee is applied to the account when you make a payment below $75, it should be noted that this fee is amortized into 5 daily installments of $0.99 per installment. Along with making payments of $75 or more, you can also enroll a card into AutoPay to avoid this fee. If you need further assistance, please call us at 1-888-963-9363 Published on January 16, 2025
I became a customer in November of 2024. I thought that everything is going to be alright. It was ok until it was time to make another payment. That’s where surprises happens. I made my first payment a few weeks later. I check my account everyday and I noticed that I have been getting off scene charges. I called and talked to an agent who told me what the charges are for. I never heard of recurring charges being deducted for reconnect fees for a 10 day period. I thought you pay the balance of the bill to get a reconnection. But not here. They take it out the payment you made after paying the balance. So you’re making two payments for the reconnect fee. I am currently drained out of funds because of some rule. And I’m on a fixed income. I am in looking for another solution to get this problem solved Or make other options to get help
Response: Hello Sherhonda, We appreciate you for contacting us about your concerns, especially regarding the reconnection fee and how that is paid out. When customers make a payment to reconnect their services after being disconnected for non-payment, a $30 reconnection fee is applied to the account. This fee is amortized in 10 daily installments, with each installment being a $3.00 charge. We highly recommend that our customers make payments onto their accounts that will help maintain a positive balance and prevent future disconnections in the future. Published on January 16, 2025
Heartbreaking Experience with Payless Power – Felt Dismissed During a Tough Time: I’ve been a loyal customer of Payless Power for a few years, but my recent experience left me feeling deeply hurt and dismissed. I’ve been laid off and had to move in with family, and since December, I’ve been trying to terminate my service. After sending multiple emails with no response, I called today to understand why I was still being charged, despite not using the service since December 28th. The representative I spoke with made me feel completely dumb, explaining confusing fees without offering any real help. I asked for clarification and for crediting the days I wasn’t in the apartment, but instead of helping, I was talked over and dismissed. I asked to speak with a supervisor, hoping for better support, but Erica, the supervisor, only made me feel worse. She spoke to me in a condescending manner, repeating the same information without listening to my concerns. By the end of the call, I felt embarrassed and devalued. I’ve been a loyal customer for years, and to be treated this way during such a difficult time was heartbreaking. I just needed help, but instead, I felt small and dismissed. I never expected such poor treatment from a company I trusted, and it’s left me deeply saddened. This experience has been emotionally draining, and I hope Payless Power will reconsider how they treat their customers, especially those already struggling. No one deserves to feel this way
Response: Hello Geralisa, and thank you for contacting us with your concerns. It is important that we assist our customers properly and efficiently. It should be noted that you have been reached out to by our Customer Care Director with regards to your situation and we heavily encourage you reply back with any further questions or concerns. We thank you for your business and look forward to providing service to you again in the future. Published on January 16, 2025
Very disappointed that they shut my electric off. When I was in the middle of paying my bill, horrible service
Response: Hello Cynthia, and thank you for sharing your concerns with us. We know being disconnected is stressful, and we want to help you avoid this situation again. Payless Power informs customers of their balances every day in the morning, as well as urgent messaging should their balances be low or even negative. From here, customers will have until 12pn (noon) to make a payment to the account that will bring it to at least $20 positive, or request assistance for their balance (either with an Account Protection until 8pm that same day, or the owed balance being deferred with a deferred payment plan). If you have any concerns or further questions, please reach out to us at 1-888-963-9363 Published on January 16, 2025