Get Your Power within an Hour!*
Fastest connection times available, guaranteed.

Payless Power Reviews

Read reviews from Payless Power customers

We're Here to Help

We have plans to support you and your energy needs

Garbage. I signed up for a plan that states “$50 credit after 30 days of usage.” However, the fine print stated “180 must be maintained, or PaylessPower can reverse the credit.” Why is this garbage? Because the TOS that displays during the online sign up differs from the TOS that I was sent, the TOS that was on the website, and the TOS that displays when I login to my account and look under “plan documents.” This 180 day requirement is nowhere to be found. Is the company technically correct? Sure. But this is extremely deceptive. Why should I not assume that the TOS shown at sign up is not the same as the TOS that is provided with the plan? Didn’t think I would have to read through two different TOS sheets to know what I was signing up for. Shady and deceitful.

Response: Thank you for your feedback you are very important to us and we strive to bill our customer’s accurately. We will be happy to go over this issue with you to independently confirm it with you. A Supervisor will review your account and will contact you as soon as possible. Published on July 24, 2018

They charge took much I thought it would be cheaper but I am paying triple what I would pay with a normal monthly company

Response: Thank you for your feedback you are very important to us and we strive to bill our customer’s accurately. We will be happy to go over this issue with you to independently confirm it with you. A Supervisor will review your account and will contact you as soon as possible. Published on July 11, 2018

I pay like $15 a day in the summer… thats 450 a month. How absolutely ridiculous! Had payments reversed from months ago by a scorned ex roommate and their payment plan was 75 on monday, Wednesday, friday and thr following monday plus the amount i owed for that week of usage… i dont know anyone who gets paid every other day, thankfully i was able to pay mine upfront in full and it was a lower amount but could you imagine had it been something higher that I could not afford? On top of that I wasn’t able to pay with a card at all, even in store! All i had was a credit card, it was such a hassle and they would not work with me at all. I cannot wait to leave this service this weekend.

Response: Thank you for your feedback you are very important to us and we strive to bill our customer’s accurately. We will be happy to go over this issue with you to independently confirm it with you. A Supervisor will review your account and will contact you as soon as possible. Published on June 28, 2018

The first few months I had never issues with service. Now it’s really expensive like a price increase. I called the service center because my in matter of the 3 days my usage amount tripled ( I’m never home for the price to increase). I went home to find my service disconnected. Anthony (a cs) and Ida (Supervisor) are very problematic in their tones. Ida would not let me speak with anyone else. She was confrontational in her tone and unprofessional. I wish I never chose this company. There are better options with better customer service.

Response: Thank you for your feedback. We apologize for the experience. Here at Payless Power we strive to treat every customer with professionalism and respect. A supervisor will contact you to discuss your concerns. Published on June 28, 2018

I called to set up new service. I had to pay 75.00 and my account so good to go. I had to call back because the apartment people gave me the wrong apartment number. Payless Power said I had to pay another 75.00 for the new apartment. I asked what about the 75.00 that I had already paid for the other apartment. They said they didn’t know but they think it will go toward my new account or refund it back. It is a month later and I still do not have my 75.00 credit on my account or gotten a refund. I called customer service and they said they would send my message to operations and they would call me when they got a response and that was 3 days ago. Can someone please give me my money back.!!????>>

Response: Cherrie, Thank you for the feedback. We do apologize you're experiencing this inconvenience we are currently working on your account to get this issue straighten out. A Supervisor will be contacting you shortly to discuss your account & more information. Published on June 28, 2018

I was quoted .063 per kw and am paying.15 per kw. I switched providers thinking my bill would go down. In 2 weeks I have already paid what my electric bill was with another company and have been using less electricity.

Response: Hello – thank you for sharing your concerns regarding your bill. Please note that for maximum saving you should maintain a balance of $35 or more so you can take advantage of our 20% Flex Pay discount. This really adds up at high usage residences such as yours. Call us at 888-963-9363 for more details. Published on June 16, 2018

An all time low .Two disconnects in the same week,just two days apart. I have never seen a company with such a bullshit policy. But its not their fault “I feel this way”. Like the customer rep said. I am the sucker who is still a customer. not after today.

Response: Lee thank you for your feedback. We would like to sincerely apologize for any negative experience you may have had. We do understand that disconnection of services can be very frustrating. Please feel free to contact customer care at 888-963-9363 and we would be more than happy to go over ways to prevent future disconnections and also helpful tips to save on your daily billing. Thank you so much for being a valued Payless Power customer! Published on June 13, 2018

Amount per kwt is to high Should offer a free night and weekends

Response: Deanna your feedback is greatly appreciated. Please feel free to contact our customer care to go over helpful discounts such as the 0.33 cent daily discount with auto pay you can contact use at 888-963-9363! We would be thrilled to try and help you save on your daily costs! Published on June 12, 2018

The worst light company ever do not ever get service with them. they all are all rude and not knowledgeable at all! they can’t explain rates and they over charge ! Nobody can never find my account the system can’t even find my account but they’ll defiantly take your money! do not book with them the hold time is very long 30 mins to hour and when you do talk to a rep they are very rude and they never apologize for anything they do such as wrong xfer or the hold time. I hate this company.

Response: We do apologize that you had a negative experience with Payless Power. We do strive to provide our customers with the best service possible and we would be more than happy to go over any account details you have questions on. Also you can gain full access to your account as well through the Payless Power customer portal. Again we apologize for the experience and we hope that you allow us the chance rectify the situation so that you may have a full understanding of your service. Published on June 12, 2018

I have been a customer since 2016. My light usage per day was $2-$3 a day. Now I am being charged $11-$12 a day and I use the same amount of electricity???? ((STAY AWAY))

Response: Thank you for your feedback you are very important to us and we strive to bill our customer’s accurately. We will be happy to go over this issue with you to independently confirm it with you. A Supervisor will review your account and will contact you as soon as possible. Published on June 06, 2018

*Same-day connection is available Monday through Saturday when you fund your account before 6:00 PM. Accounts funded after 6:00 PM, on Sundays, or on holidays will be connected first thing the next morning. Actual timing depends on your local utility company. Connection times are not guaranteed and may be delayed due to meter issues, switch holds, system outages, or weather. Our support team is always standing by to help.

About Payless Power

Payless Power wants to be your Texas electric company.

Whether you live in a large city or small town, Payless Power can save you money on your Texas electricity. We serve customers in over 400 deregulated communities in Texas with both traditional, postpaid plans on monthly billing cycles, and prepaid electricity that is pay-as-you-go with no deposit or credit check required.

We work with principal utilities throughout the state to provide electricity. The utilities are: Oncor in the Dallas and Fort Worth Metroplex and various parts of West Texas; CenterPoint Energy in Houston and the surrounding areas; AEP Central in Corpus Christi and surrounding areas; and AEP North in Abilene and other North Texas communities.