Get Your Power within an Hour!*
Fastest connection times available, guaranteed.

Payless Power Reviews

Read reviews from Payless Power customers

We're Here to Help

We have plans to support you and your energy needs

It was very simple.

Response: Thank you for the feedback it's greatly appreciated! Published on October 27, 2022

Convenient service and easy to use.

Response: Thank you for your 5 star review! We are proud to know that Payless Power meets your expectations and that you are satisfied with our service. Published on October 27, 2022

Easy to set up used at an apartment and a house. Rates are great. Would definitely recommend.

Response: Thank you for rating us! We are proud to meet your expectations. Thank you for allowing us to improve and innovate our services. Published on October 27, 2022

Very good service always reliable

Response: Thank you so much for the 5 star review! Published on October 27, 2022

Easy to work with

Response: Glad we can make your experience easy as possible! Published on October 27, 2022

Payless Power is an awesome energy provider, and their website is easy to navigate. Thanks for all you do, Payless Power.

Response: Thank you so much for the 5 star review! Published on October 25, 2022

Easy to sign up and pay.

Response: Glad we can make your enrollment process easy as possible! Published on October 25, 2022

Easy process!!!

Response: Thank you so much for the feedback it's greatly appreciated! Published on October 25, 2022

I don’t want a pay as u go

Response: Ms Bgoya- Your comments state that you do not want pay as you go service. Its not good to feel like you are stuck with an product that doesn’t work for you. However you can treat your plan like a post paid plan . Once you have completed your first month we can help you estimate what a month’s worth of charges might be so you can make single large monthly payments as you would if you had a post paid plan. We will also be adding post paid service at the beginning of the year and you are welcome to apply for approval as soon as it is available. Call us at 888 963 9363 for more details. Published on October 24, 2022

If I could give 0 stars I definitely would. This is the worst prepaid light company ever. Today after 12pm noon I received an ADDITIONAL $55.30 deduction from my balance causing my account to go into the negatives only AFTER they had already deducted money from my account for the previous days usage which originally left me in good standings with a positive balance. I then try to request an extension and I am unable to due to a “disconnect of service order being sent out” which is RIDICULOUS. Why charge me this morning for the usage of 26kwh which left me in good standings and then turn around and deduct $55.30 from my account after noon which caused me to go in the negatives and not give me the chance to even request an extension. You guys took back a credit that was given from the previous month where I was OVERCHARGED. I am still being OVERCHARGED. This company is greedy! No one really helps because they don’t really care. The internal account service department needs to look into this more thoroughly it doesn’t make sense. You guys are NOT ACCURATE with the usage at all and please do not advise me to do anything with the smart meter! You guys need to do better I cannot wait to switch light companies!

Response: Jasmine- Your comments state that you are upset because there was an additional charge of $55.30 deducted from your account. It’s very understandable that you would alarmed by this. Our records show that we spoke to you earlier this month and opened a billing review request . A temporary credit was placed on your account until we received your monthly usage invoice from Oncor. That was received and a review of the usage showed that the credit was not warranted so it was reversed. A supervisor will reach out to you to go over this you . Published on October 21, 2022

*Same-day connection is available Monday through Saturday when you fund your account before 6:00 PM. Accounts funded after 6:00 PM, on Sundays, or on holidays will be connected first thing the next morning. Actual timing depends on your local utility company. Connection times are not guaranteed and may be delayed due to meter issues, switch holds, system outages, or weather. Our support team is always standing by to help.

About Payless Power

Payless Power wants to be your Texas electric company.

Whether you live in a large city or small town, Payless Power can save you money on your Texas electricity. We serve customers in over 400 deregulated communities in Texas with both traditional, postpaid plans on monthly billing cycles, and prepaid electricity that is pay-as-you-go with no deposit or credit check required.

We work with principal utilities throughout the state to provide electricity. The utilities are: Oncor in the Dallas and Fort Worth Metroplex and various parts of West Texas; CenterPoint Energy in Houston and the surrounding areas; AEP Central in Corpus Christi and surrounding areas; and AEP North in Abilene and other North Texas communities.